Blog
Üldine
Eesti tarbijad ootavad brändidelt ausust ja järjepidevust
23.07.2025

Eesti tarbijad ootavad brändidelt ausust ja järjepidevust

Credit24 tellitud värske Baltikumi-ülene uuring näitab, et Eesti inimesed teevad osteldes järjest teadlikumaid valikuid – mitte ainult kauba või teenuse hinna, aga ka oma väärtushinnangute põhjal. Eesti tarbijate jaoks on brändi usaldusväärsus, läbipaistvus ja järjepidevus olulisemad kui kunagi varem.
Kristi Saaremets

Kui hind kõrvale jätta, peavad Eesti inimesed kõige olulisemaks omadusteks brändi puhul, kellelt nad kaaluvad kauba või teenuse ostmist, usaldusväärsust (60%), kõrget kvaliteeti (51%) ning ausat ja läbipaistvat äritegevust (46%). Need väärtused kaaluvad üles näiteks mugavuse või disaini, mis on olulisemad Läti ja Leedu tarbijate jaoks.

„Eesti tarbija jaoks on kvaliteet, läbipaistvus ja usaldusväärsus üheaegselt kõrgel kohal, mis viitab sellele, et inimesed ei hinda ainult ühekordset lubadust, vaid brändidelt oodatakse järjepidevat ja usaldusväärset tegutsemist, ” ütles IPF Digital Eesti äriüksuse juht Kristi Saaremets.

Credit24 ja Creditea – järjepidev kvaliteet ja kliendikesksus


Credit24 ja Creditea brändid kuuluvad rahvusvahelisele finantsteenuseid pakkuvale ettevõttele IPF Digital, mis on tuntud oma kliendikeskse lähenemise ja kõrgete teenindusstandardite poolest. Ettevõte viib regulaarselt läbi kliendirahulolu-uuringuid, et mõista klientide ootusi ja täiustada pakutavaid teenuseid.

Viimase Net Promoter Score (NPS) tulemuse põhjal hindavad Eesti Credit24 kliendid teenust hindele 4.5/5, mis kinnitab tugevat usaldust ja rahulolu.


„Näeme oma klientide seas, et inimestele jääb meelde, kuidas nendega suheldakse – hea kliendikogemus kaalub tihti üles ka konkurendi turunduskampaania,“ lisas Saaremets.


Credit24 pikaajaline tegevus Eestis kinnitab seda järjepidevust – ettevõte oli üks esimesi tarbijakrediidi andjaid, kes sai Finantsinspektsioonilt krediidiandja tegevusloa juba 2015. aastal, kui Eestis kehtestati uus regulatsioon tarbijakrediidi pakkujatele. See tähistas olulist sammu kogu sektori korrastamisel ning näitas Credit24 valmisolekut tegutseda läbipaistvalt ja vastutustundlikult juba enne, kui see seadusega nõutavaks muutus.


Uuringust selgub ka, et 76% Eesti inimestest on valmis toetama vaid neid brände, keda nad peavad autentseks ja siiraks. Lätis on see näitaja 62% ja Leedus 68%. Samuti loobuks üle poole vastanutest toote või teenuse kasutamisest, kui ettevõttel on halb maine või vastuoluline käitumine.


Sarnased hoiakud ilmnevad ka ettevõtete sotsiaalse ja keskkondliku vastutuse osas. Eesti tarbijad ootavad, et ettevõtted käituksid vastutustundlikult (58%), eetiliselt (56%) ja läbipaistvalt (49%). Need ootused on võrreldavad Läti ja Leedu tarbijate omadega, kuid Eesti paistab silma sellega, et inimesed seostavad usaldusväärsust eelkõige järjepideva ja läbipaistva tegutsemisega – mitte ainult sõnade, vaid ka tegude kaudu.

Uuringu tellis IPF Digital, kellele kuuluvad brändid Credit24 ja Creditea. Uuringu viis Eestis, Lätis ja Leedus läbi OMD 2025. aasta juunis. Kokku küsitleti 3011 inimest. Eestis vastas uuringule 1006 inimest vanuses 18–78 eluaastat.