Veel kaks aastat tagasi oli jõulukingitustele kuluv summa keskmiselt 128 eurot.
Eestimaa elanikud armastavad teha kingitusi eelkõige oma sugulastele ja lastele. Enim eelistatud kingituste esikolmikule järgnevad kosmeetika ja vitamiini, SPA-kinkekaardid ning muud ühise ajaveetmise võimalused. 9% vastanutest ütles, et kavatseb kingitustesse panustada 300 eurot või enam.
„Suures pildis on näha, kuidas Eestimaa inimesed pooldavad kingitusi, millel on praktiline väärtus. Ühine kvaliteetaeg oma lähedastega mõne kontserdi või teatrietenduse nautimisel on järjest ülekaalukamalt kingituste edetabeleid kroonimas,“ selgitas Credit24 turundusjuht.
„Viimased aastad on toonud ka nihke inimeste käitumismustrites. Viisime küsitluse läbi detsembri alguses ja suur hulk inimestest oli juba kingitused välja mõelnud ning ka ära ostnud, et mitte jätta ostlemist viimasele hetkele. Kindlasti on siin mõju ka e-kaubanduse esiletõusul. Tervishoiukriis on pannud inimesed eelistama koduses keskkonnas tehtud e-oste,“ arutles Annika Parm.
Lisaks praktilistele kingitustele toodi küsitluses välja ka kodumaise käsitöö ja toodangu eelistamist kingitusena.
Võrreldes näiteks ameeriklastega, on eestlased tõeliselt tagasihoidlikud kulutajad. Agarad ostlejad USA-s plaanivad sel aastal kulutada jõulukingituste tegemisele keskmiselt 886 dollarit.